Farnborough Airshow, havacılık ve uzay endüstrisindeki sıkıntıların ortasında düzenleniyor
22-26 Temmuz tarihleri arasında Farnborough Airshow’da bir araya gelecek olan havacılık ve uzay sektörü, talebi karşılama kabiliyetini etkileyen fabrika sorunları nedeniyle önemli zorluklarla karşı karşıya.
Geleneksel olarak, özellikle sektör liderleri Airbus ve Boeing (NYSE:BA) tarafından yapılan önemli duyurular ve anlaşmalar için bir platform olan etkinliğin bu yıl durgun geçmesi bekleniyor. Havayolu şirketlerinin uçak sıkıntısı ve gecikmeler nedeniyle artan hayal kırıklıkları, yeni siparişlerin olağan kutlama duyurularını muhtemelen gölgede bırakacak.
Japan Airlines, Qatar Airways, Korean Air ve Türk Hava Yolları gibi havayolları yeni jetler almakla ilgilendiklerini belirttiler. Ancak, etkinliğin odak noktası anlaşma yapmaktan tedarik zinciri kısıtlamalarını ele almaya ve fabrika operasyonlarını iyileştirmeye kayabilir. Airbus’tan 105 jet sipariş eden Saudia Havayolları, tedarik zincirindeki bu sorunların etkisini ilk elden tecrübe etti.
Boeing, Ocak ayında eksik cıvatalar nedeniyle kapı tapasının patlamasıyla sonuçlanan bir hava kazasının ardından kurumsal bir krizle boğuşuyor. Şirket, uçaklarının sergilenmesinden ziyade güvenlik ve kaliteye vurgu yaparak hava fuarındaki varlığını azaltmaya karar verdi. Boeing CEO’su Dave Calhoun üst üste ikinci yıl da fuara katılmayacak.
Airbus da maliyet düşürücü bir önlem olarak etkinlikteki varlığını azaltıyor. Sektörün kötü sıkılmış cıvatalar da dahil olmak üzere yaygın kalite sorunlarıyla karşı karşıya kalması, yeni siparişleri kutlamak yerine operasyonları sıkılaştırmaya daha fazla vurgu yapılması gerektiği düşüncesine yol açtı.
Sektör bir bütün olarak, hava yolculuğunda keskin bir düşüşün ardından aynı derecede keskin bir toparlanmanın yaşandığı pandeminin yarattığı darbenin etkilerini hala atlatmaya çalışıyor. Bu durum şirketlerin işgücü ve parça eksikliklerini gidermek için çabalamasına neden oldu. Agency Partners’tan analist Nick Cunningham, sektörün bu operasyonel zorluklar nedeniyle iş döngüsünden faydalanmakta zorlanabileceğini öne sürüyor.
Zorluklara rağmen, Boeing’in 777X’inin sertifikasyon test uçuşlarına başlaması ve Airbus’ın A321XLR’sinin onay alması gibi kabul edilmesi gereken başarılar da var. Bu arada Çinli Comac, Brezilyalı Embraer ve yenilikçi Jet Zero gibi rakipler de bu durumdan faydalanmak için fırsat kolluyor.
Farnborough Airshow’un savunma yönü, artan jeopolitik gerilimlerin silah talebini artırmasıyla birlikte mevcut küresel durumu yansıtacak. Havayolu şirketlerinin kırılganlığı, Cuma günü küresel bir siber kesintinin yaygın havaalanı aksaklıklarına ve uçuş iptallerine yol açmasıyla vurgulandı. Etkinlikte ayrıca Ukrayna’daki çatışmanın etkileri, ABD’nin F-22 savaş uçağı yenileme programındaki olası gecikmeler ve İngiltere’nin yeni İşçi Partisi hükümetinin savunma alanındaki gözden geçirmeleri de ele alınacak.
Arka planda ise 19-21 Temmuz tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan Kraliyet Uluslararası Hava Dövüşü askeri hava gücünü sergileyecek. ABD Hava Kuvvetleri Bakanı Frank Kendall da katılacak VIP’ler arasında yer alacak ve son açıklamalar NGAD programının maliyet azaltma arayışında olsa da kilit bir girişim olmaya devam ettiğini gösteriyor.
BAE Systems (LON:BAES), İtalya ve Japonya arasında bir işbirliği olan GCAP sistemine ve Fransa, Almanya ve İspanya tarafından desteklenen Avrupa Geleceğin Savaş Hava Sistemine (SCAF) de ilgi var. Her iki proje de modern savaş için tasarlanmış mürettebatlı-mürettebatsız sistemleri araştırıyor.
Farnborough Airshow yaklaşırken, endüstri mevcut zorluklarla yüzleşmeye hazırlanırken bir yandan da gelecekteki fırsatlara ve gelişmelere göz kulak oluyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.